Salade van Geroosterde Druiven en Blauwe Bessen

donderdag, juni 01, 2017


Warme dagen betekenen voor mij vaak koude (pasta)salades, en vandaag maakte ik een geimproviseerde lunchsalade met dat wat ik al in huis had liggen: druiven, blauwe bessen, basilicum en amandelen. En wat was het lekker!

Ik ben dol op druiven, maar ik eet ze eigenlijk niet zo heel vaak. Áls ik ze eet, dan toch echt het allerliefst geroosterd. Mocht je nog nooit geroosterde druiven hebben gegeten, kan ik je dit echt aanraden. Wat ontzéttend lekker is dat toch.

In de herfst eet ik vaak geroosterde rode druiven met pompoen en salie, en in de zomer zijn het vaak de witte druiven die ik dan combineer met ander fruit. Eindeloze opties!

De druiven in dit receptje zijn, voordat ze de oven in gingen, gehuld in een jasje van olijfolie met basilicum, Keltisch zeezout en versgemalen gerookte witte Penja peper. Deze combinatie haalde de smaak van de geroosterde druiven éxtra naar boven.

Een lekkere, simpele salade die goed mee te nemen is naar een potluck of picnick.

Ingrediënten

Verwarm de oven voor op 200C.

Meng de druiven met de olijfolie en de zeezout, en strooi er wat versgemalen Penja peper overheen. Leg de druiven op een bakplaat bekleed met bakpapier en rooster ze in het midden van de oven voor ongeveer 20 á 30 minuten. Blijf het wel goed in de gaten houden. Wanneer de druiven klaar zijn laat ze dan afkoelen.

Wanneer afgekoeld, meng ze dan met de blauwe bessen.

Snijd de basilicum in reepjes en strooi het over de druiven en blauwe bessen, en voeg er vervolgens de amandelen aan toe.

Besprenkel het geheel met nog een klein beetje olie en wat penja peper.


You Might Also Like

0 reacties

Pinterest

Populaire posts

Volg op Facebook